Kars Zijlstra

STRESSLOOS ONLINE MARKETING

door Kars Zijlstra

STRESSLOOS ONLINE MARKETING

Het leven draait om relaties. Je moet kunnen genieten van jouw werk. Helaas blijft de stress van Financiën vaak een groot probleem. Hierom hebben wij een aantal tips om jouw marketing systeem te verbeteren. Daarmee zal je meer klanten, en dus een stabielere inkomstenstroom krijgen zodat je jou minder zorgen hoeft te maken over financiën.

een aantal tips om je marketing systeem te verbeteren

Begrijp de puzzel

Zorg er voor dat je de puzzel begrijpt. Online marketing is een grote puzzel, met jouw website als basisstuk. Zorg er voor dat andere stukken zoals Facebook en jouw blog aansluiten op jouw website door middel van dezelfde huisstijl en andere herkenbare middelen.

DEEL jouw KENNIS

Wees niet bang dat concurrenten er met jouw kennis vandoor gaan. Deel juist kennis met jouw bezoekers, maar vertaal deze kennis zo dat bezoekers er wat aan hebben.

Bezoekers en klanten hebben immers geen kennis nodig maar een proces, waar je ze doorheen kan leiden.

een aantal tips om je marketing te verbeteren

Richt jouw website strategisch in

De belangrijkste dingen die jouw website doet zijn:

1. De bezoeker overtuigen van jouw expertise

2. Namen en e-mailadressen verkrijgen van bezoekers en hiermee bezoekers converteren naar leads

3. Leads converteren naar klanten.
Hoe je dit doet wordt beter uitgelegd in ons artikel
10 regels om jouw website te verbeteren.

BEGIN MET BLOGGEN
Zorg er voor dat jouw blog bezoekers trekt voor jouw website. Probeer op jouw blog mensen echt te helpen en hiermee bezoekers te trekken.

Web Made Easy ontwerpt websites inclusief onderhoud! compleet ontzorgd op het internet

Investeer in een huisstijl

Door een huisstijl zullen bezoekers jij en jouw expertise overal eerder herkennen. Een huisstijl kan je bijvoorbeeld op zowel jouw website als jouw Facebook pagina gebruiken. Wanneer een bezoeker een van de twee al heeft gezien en op de ander komt, zal hij/zij zich vertrouwder voelen.

MAAK EEN CONTENT PLANNING

Wanneer zet je wat op jouw website of social media? Een content planning zorgt ook voor consistentie. Consistentie is zeer belangrijk voor jouw bezoekers.

1 blog elke maand is beter dan 5 blogs in een week, en daarna niks meer.

Probeer hierom een content planning per week of per maand te maken.

verander je marketing systeem met deze tips

Maak een geheel plan

Maak een plan voor jouw gehele Marketing systeem.
Een goed plan zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

1. Website maken
2. Huisstijl maken
3. Facebook en/of LinkedIn maken
4. Content planning schrijven
5. Content planning optimaliseren.

Het hebben en voltooien van deze lijst geeft zowel rust als voldoening.

BESTEED TECHNIEKEN UIT

Besteed techniek uit om problemen in de toekomst te voorkomen door middel van veiligheid en updates. Laat een website maken door een professioneel bedrijf en ga niet zelf aan de gang wanneer je geen of weinig ervaring heeft met websites maken. Defero biedt professionele websites aan voor een lage prijs. Heb je interesse? Neem contact met ons op!

Hoe gebruik je social media voor meer klanten?

Trek bezoekers aan

Meer bezoekers betekend over het algemeen meer omzet. Voor bezoekers trekken zijn er 2 mogelijkheden:

1. Zelf bezoekers trekken door middel van blogs of video’s. Deze manier kost tijd maar kost over het algemeen geen of weinig geld.

2. Adverteren. Deze manier kost juist geld maar over het algemeen weinig tijd.

Kies de optie die je het beste uitkomt en waar je het meest van kan missen.

Vergroot jouw mailinglijst

Blijf continu werken aan de groei van jouw mailinglijst. Zorg er voor dat je jouw mailinglijst ook waardevolle content toestuurt. Bij een nieuwsbrief is het bijvoorbeeld verstandig je zelf af te vragen: ‘Wat levert het de lead/klant op?’ om jezelf er van te verzekeren dat je waardevolle content blijft sturen.

vergroot je mailing lijst om meer klanten te krijgen

FOCUS OP 1 SOCIAL MEDIA

Focus op 1 social media platform tegelijk. Het is beter om 1 goed Social media platform te hebben waar veel bezoekers via komen dan 10 slechte die weinig betekenen voor jouw onderneming of website.

doet jouw website niet wat hij hoort te doen?

Zorg voor motivatie

Zorg er voor dat je gemotiveerd blijft en altijd een doel hebt om naartoe te werken. Zo kan je jezelf de vraag stellen: ‘wat zou het mij opleveren wanneer ik een stabiele stroom van aanvragen en inkomsten heb?’ Waarschijnlijk een hoop rust en voldoening. Probeer naar dit soort doelen te werken om gemotiveerd te blijven en plezier te houden in jouw werk.

We hopen dat deze tips jou helpen om stressloos online te adverteren voor jouw onderneming. Bekijk ook onze SEO Made Easy 5 stappenplan om hoog te scoren in Google.

Andere interessante artikelen

Die jouw website tot een succes maken!

gegevens makkelijk laten opslaan door uw klant

Jouw v-card als bijlage in de mail, via de telefoon en zelfs op jouw website!

Een V-Card is een bestandstype en standaard voor de uitwisseling van persoonsgegevens en vooral voor elektronische visitekaartjes. Met een V-card kan je contacten makkelijk opslaan en klanten behouden.

Lees meer
Is uw inspiratietank leeg? Lees deze blog om op idee├źn te komen!

Waar moet ik nou eigenlijk een blog over schrijven?

Ben je een beginnende blogger of is jouw inspiratietank op en is het moeilijk om geschikte onderwerpen te vinden om over te schrijven? Heb je jouw dag niet en is jouw creativiteit even weg? Dan helpen deze tips je om op ideeën te komen!

Lees meer
Wil je jouw zakelijke mail ook graag koppelen aan Gmail? Volg dan dit simpele stappenplan.

Ga voor gemak en koppel jouw zakelijke mail aan Gmail

Een zakelijk mailadres ziet er professioneel uit en is ook nog goed herkenbaar voor de klant. Wil je jouw zakelijke mail ook graag koppelen aan Gmail? Volg dan dit simpele stappenplan.

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Ontdek hoe jij met een paar kleine aanpassingen slimmer kan werken
Terug naar blog overzicht

Het is onze passie om jou te laten schitteren!

Volg ons ook op social media

© Defero 2019 - Webdesign: Defero
Privacy statement