Polls
Met een poll kan je mensen laten stemmen op 2 keuzes. Je kunt zien wie er op wat heeft gestemd en hoeveel.
Een story (verhaal) is een plek om foto’s, video’s, GIFs en meer te delen, maar die wel weer na 24 uur verdwijnen. De ‘stories’ komen (voornamelijk) bovenaan in het startscherm in een ronde vorm, daar kan je op klikken om de story weer te geven. Zodra jij jezelf bevindt in de stories kan je door een slideshow functie door naar het volgende verhaal of video en wanneer je tikt op het scherm ga je naar de volgende foto of video in dezelfde story.
In een korte tijd moet je een pakkend verhaal vertellen omdat 1 video in jouw verhaal maar 15 seconden duurt en een foto 3 seconden. Bij Facebook zijn de foto’s en video’s maximaal 20 seconden zichtbaar.
Instagram en Facebook stories zijn tegenwoordig heel populair. Het is de nieuwe manier van social media promotie. Instagram is het meest gebruikte social media platform als het gaat om de ‘stories’.
Je hebt kort de tijd voor een video op jouw verhaal/ story dus vertel van begin tot eind zo veel mogelijk. Zorg dat je in de eerste twee seconden ervoor zorgt dat de mensen geïnteresseerd zullen blijven en de 15 seconden helemaal willen bekijken en bij Facebook 20 seconden. Zorg ervoor dat je een thema gebruikt waardoor mensen enthousiast worden. Je kunt de stories bewerken door tekst toe te voegen of door met verschillende kleuren te tekenen. Ook kan je een filter toevoegen voor over de foto's of video's. Maak gebruik van zoveel mogelijk tools: locatie, stickers, swipe-up functie enz. Je kunt zien wie jouw story heeft gezien en hoeveel mensen het hebben gezien.
Mensen hun aandacht ligt heel kort bij het bekijken van een advertentie. Zeg iets opmerkelijks, iets waardoor hun aandacht erbij blijft en de rest van de 15 seconden willen kijken. Je kunt de mensen een vraag stellen waardoor ze nieuwsgierig worden en de korte advertentie wel willen afkijken. Op de story van Instagram en Facebook kan je veel klanten bereiken. Dus kies jouw doelgroep zorgvuldig uit en plaats een goede story dat mensen aanspreekt.
Met een poll kan je mensen laten stemmen op 2 keuzes. Je kunt zien wie er op wat heeft gestemd en hoeveel.
Een boomerang is een korte video die van begin naar eind en weer terug, heen en weer afspeelt.
Je kunt stickers en emoji's toevoegen in jouw story. Het zal de mensen enthousiaster maken.
Sinds kort kan je een quiz toevoegen op jouw verhaal. Mensen kunnen kiezen uit verschillende antwoorden en krijgen meteen na het klikken het juiste antwoord te zien.
Je kunt jouw ‘post’ bewaren zodat je hem later niet opnieuw hoeft te maken.
Kiezen wie jouw verhaal wel en niet mag zien, zo kan je ervoor zorgen dat jouw gekozen mensen het verhaal niet kunnen zien.
Een vraag stellen of een vraag laten stellen. Een soort poll waarin mensen een vraag kunnen stellen of beantwoorden.
Voor een leukere foto of video. Hiermee maak je de story iets aantrekkelijker.
Wanneer mensen in jouw story op de locatie klikken komen ze bij de locatie-pagina op Instagram en hetzelfde bij de hashtag.
Met de swipe-up feature in jouw story kan je mensen laten doorverwijzen naar bijvoorbeeld jouw website.
Instagram tv (IGTV) is een functie op Instagram waarmee je video’s kunt plaatsen. De video’s die je kunt plaatsen zijn langer dan die op de ‘gewone’ stories. Ze kunnen tien minuten duren en voor mensen met veel volgers zelfs 60 minuten. In IGTV kan je bijvoorbeeld uitleg geven over aspecten van jouw bedrijf of een informatievideo wat nuttig kan zijn voor de klant. IGTV is dus echt gemaakt om langere video's te maken.
Met een video op YouTube wordt je sneller gevonden dan met een website tussen de miljoenen andere websites. Met een Youtube kanaal heb je naast jouw website een tweede promotie kanaal.
Instagram en Facebook stories zijn tegenwoordig heel populair. Het is de nieuwe manier van social media promotie. Met social media stories kan je jouw bezoekersaantal verhogen.
Instagram is het meest groeiende social media netwerk in Nederland. Door een zakelijk Instagramaccount kan je jouw zichtbaarheid, naamsbekendheid en bereik vergoten en verbeteren.