Wat voor campagne wil jij opstellen. Is het voor de naambekendheid, is het voor een tijdelijke actie op jouw website en wil je dat promoten via social media? Of wil je op jouw social media-account zelf gewoon groeien. Jouw naamsbekendheid verhogen of meer volgers krijgen voor hogere conversie? Stel hiervoor een social mediacampagne op. Maak een plan waar alles in staat en hoe je alles wilt gaan aanpakken.
Wij willen jou graag helpen met het aanmaken van een social mediapagina om jouw bedrijf en bedrijfswebsite op te promoten zodat jij jouw campagne kan starten. Zo kunnen wij de doelstelling samen realiseren.
Daarna kijken we naar wie je wilt bereiken. Kies een doelgroep die je via social media wilt bereiken. Zijn dat kinderen, mannen, vrouwen of is het gebaseerd op leeftijd. Via social media kan je goed jouw doelgroep uitkiezen op basis van hun status, interesses en kenmerken. Het is daarom belangrijk om jouw doelgroep te kennen.
Op welk social media platform is jouw doelgroep te vinden is dat op Facebook, Instagram, Twitter enz.? Het is handig om te weten waar jouw doelgroep zich bevindt. Wanneer jouw doelgroep meer op Instagram zit is het belangrijk om jouw Instagram meer te optimaliseren dan je Facebookpagina. Op die manier kom je makkelijker bij de doelgroep terecht. Het is buiten dat effectief om meerdere social media platformen in te zetten ook al zijn ze meer actief op het ene kanaal, dit omdat je via het ene kanaal mensen naar het andere kanaal kan sturen. En tevens ook naar jouw website.
DE INHOUD: Wat moet je de mensen vertellen in een nieuw bericht op social media. Welke boodschap wil jij overbrengen aan jouw doelgroep om hun interesses te wekken. Denk er goed over na en doe dat van tevoren. Gebruik een goede content strategie.
Wij helpen jou graag met het brainstormen over jouw campagne en de informatie die jij wilt overbrengen.
Je hebt als coach waarschijnlijk bijna geen tijd. Maak hiervoor een goede planning voor wanneer je wat gaat doen. Wanneer je via welk kanaal welke mensen gaat benaderen. Sluit daarbij een deadline af. Deze campagne kan je ook automatiseren.
Plaats niet alleen promotionele berichten. Anders is het alleen maar reclame en houdt je de klant zijn of haar interesses er niet bij waardoor diegene niet gaann "abonneren" op jouw social media.
Pas de content aan op je doelgroep. Mensen met een oudere leedtijd willen geen trendy woorden en nemen dat dan minder serieus. Maar een jonge doelgroep vindt hippe woorden geen probleem en willen het dan sneller lezen. Pas daarnaast jouw content aan op jouw branche. Wanneer je geen branche gerelateerde content schrijft heeft het dus niks met jouw social media pagina te maken en heeft niemand er interesse in.
Plaats regelmatig een bericht op het social media platform. Om mensen hun interesse erbij te houden moeten ze minimaal elke week iets van je horen anders gaan ze je vergeten. Zorg dus voor een goede constitentie op je social media kanaal.
Defero heeft ervaring met het opstellen van een social media campagne en wil jou advies geven wanneer jij als coach begint met een social media campagne.
Spam: je kan absoluut niet spammen op social media. Het is voor jouw doelgroep vervelend en kan irritand overkomen. Je kan best een paar keer in de week een bericht plaatsen, maar niet elke dag. Wat je wel kan doen is de ‘’story feature’’ van Instagram en Facebook gebruiken. Dit kan wel elke dag omdat mensen ervoor kunnen kiezen om deze story te bekijken en dit geen vorm van spam is.
Post niet alleen promotionele berichten. Plaats bijvoorbeeld een leuke actie of een nieuwe update van je website. Dit zijn voorbeelden van berichten waarbij je de interesse van de klant behoudt. En daarnaast plaats je dan 1 of hooguit 2 keer per week een promotioneel bericht.
Post een bericht niet om het je moet posten. Je kan beter in een keer goede content plaaten dan elke keer slechte content.
Wil jij een social media campagne beginnen, maar weet je niet hoe je het moet voorbereiden en uitvoeren? Dan kan Defero jouw helpen zodat jij een succesvolle campagne maakt.