Content marketing

Wat betekent content?

Content betekent letterlijk inhoud. Deze inhoud omvat de informatie die je online terug kan vinden. Dat kan content zijn op website pagina’s, blogs, social media, en ander online kanalen. Deze online content kunnen we indelen in 3 categorieën.

      

       











Primaire content:

  • Tekst
  • Foto
  • Video
  • Audio
  • Kaarten
  • Contact gegevens

Visuele content ondersteuning:

  • Infographics
  • Kleurgebruik
  • Lettertypen
  • Iconen
  • Logo’s
  • Links = verwijzende content

Onzichtbare content:

  • Meta titels
  • Meta omschrijvingen
  • Meta trefwoorden
  • Afbeelding benaming
  • Alt teksten
  • Broncode
  • Conversiecode

Wat is content marketing?

Content marketing is het op een aantrekkelijke manier samenstellen en presenteren van de informatie over jouw bedrijf. Op een dusdanige manier dat er een interactie met de bezoeker of lezer door de content wordt uitgelokt. Het doel is niet zozeer gelijk iets te verkopen maar meer om in een dialoog op gang te brengen. Zo kan je de prospect door gebruik van verkoop funnels steeds beter definiëren en daarmee gerichte aanbiedingen doen. Dit doe je door waardevolle informatie te delen met daarbij de mogelijkheid om actie te kunnen ondernemen bijvoorbeeld door middel van een opt-in of sales funnel.

Wat is SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization of te wel zoekmachine optimalisatie. De bedoeling van content marketing is dat het gezien en gelezen wordt. Je kunt ervoor kiezen om te betalen om bezoekers naar jouw content toe trekken. Dat kan bijvoorbeeld door advertenties in zoekmachines, dit noemen we SEA = search engine advertising en advertenties op social media. Vaak levert dit snel resultaat op maar tegelijk kost het ook (een hoop) geld. Voor de lange termijn is het daarom verstandig om ook SEO op je website toe te laten passen.

Zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo zijn ook bezoekers van jouw website. En die beoordelen je website niet alleen op de primaire content maar ook hoe die content op de website wordt weergegeven. Hierbij komen de items van de onzichtbare content kijken.

Voor de SEO wordt je website beoordeeld op:

  • Laad snelheid, hoe sneller hoe beter dus bijvoorbeeld kleine plaatjes
  • Door titels te definiëren op je website met H1 en H2
  • Techniek
  • Code

Van de buitenkant kan een website er prachtig uitzien, maar als je de onzichtbare content bekijkt kan het vaak een rotzooitje zijn. Dit zorgt dan voor slechte SEO resultaten. Je kan hier dus beter wat meer tijd aan besteden en als je niet precies weet hoe het moet dan is het voor de langere termijn visie beter om je website door een webdesign bureau te laten maken die daar ervaring mee heeft.

Andere marketing gerelateerde artikelen:

Het is onze passie om jou te laten schitteren!