Kars Zijlstra

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

door Kars Zijlstra

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heb je een basis nodig van klanten die keer op keer bij jou terugkomen. Het is een goede reden om jouw bestaande klanten gelukkig te houden. Nieuwe klanten aantrekken kost veel meer geld dan het onderhouden van een relatie met bestaande klanten. Je ziet vaak dat bedrijven hun loyale klanten verwaarlozen en meer aandacht hebben voor het werven van nieuwe klanten. Jou bestaande klanten zijn net zo belangrijk als nieuwe klanten.

De 7 tips voor loyaliteit

  1. Zorg dat klanten onder de indruk zijn van jouw product/dienst.
    Consumenten vinden jouw product geweldig als ze er waarde, plezier en steun van ondervinden.
  2. Neem contact met ze op, maak een praatje!
    Zorg voor een goed werkend systeem waar je regelmatig communiceert met jouw klanten, zoals een website. Wees hier zo creatief als jij wilt.
  3. Biedt jouw klanten een extraatje!
    Het is belangrijk om jouw klanten tevreden te houden. Geef consumenten een reden om bij jouw bedrijf terug te komen en klant te blijven. Dat kan door ‘twee voor de prijs van één’, spaarpunten, een gratis extraatje bij het product\dienst, winacties en nog veel meer.
  4. Geweldige klantenservice.
    Een goede klantenservice betekent voor klanten veel. Het laat zien dat je de extra stap wil zetten om de behoeften en wensen van klanten tegemoet te komen en hun zorgen en klachten naar tevredenheid afhandelt.
  5. Verstop je niet achter de technologie.
    Voor klanten is het ook in deze tijd nog steeds belangrijk om met een echt persoon te spreken. Communiceer goed en duidelijk hoe zij met een persoon in contact kunnen komen. Hoe moeilijker het is om contact te krijgen met een persoon, hoe kleiner de kans dat je de klant nog terug ziet.
  6. Leer van klanten die weggaan.
    Wanneer klanten zich afmelden of niet meer bij jou kopen, ga je dan afvragen waarom ze zich afmelden. Vraag aan de klant waarom ze zich afgemeld heeft en neem haar serieus.
  7. Begrijp waar klanten voor betalen.
    De klant koopt producten vaak niet zonder reden. Consumenten zijn opzoek naar oplossingen. Op basis daarvan kopen consumenten producten. Het is dus belangrijk om de behoeften te begrijpen van jouw klanten. Op die manier weet jij wat klanten willen en begrijp je waarvoor ze betalen.

Conclusie

Een goede marketing campagne maakt dat mensen je willen uitproberen. Goede resultaten, goede service en een oprechte krachtige relatie met de klant zorgt ervoor dat ze terug komen. Het gaat niet alleen om het product of dienst. Meestal kunnen klanten met gemak een ander bedrijf kiezen of zelfs een ander product, als ze niet tevreden zijn met wat ze bij je hebben ervaren. Loyaliteit bij klanten is niet vanzelfsprekend. Onderschat daarom nooit de waarde van een relatie die klanten met jou hebben. Klanten komen terug bij bedrijven waar ze zich geïnspireerd, betrokken en gesteund voelen. Ook is wederzijdse waardering en behandeld worden met respect een belangrijk punt. Klanten verwachten iets van jouw bedrijf. Als ze de verwachte resultaten krijgen is de kans klein dat ze bij jou weggaan.

Andere interessante artikelen

Die jouw website tot een succes maken!

DE ROUTE DOOR DE WEBSITE NAAR HET EINDPUNT

In de online content wereld wordt het woord conversie vaak gebruikt. Conversie betekent: De bezoeker tot een online aankoop bewegen. Het is de bedoeling dat de bezoeker actie gaat ondernemen wanneer hij of zij op jouw website klikt. Maar hoe krijg je een hogere conversie?

Lees meer
Richt de inhoud van jouw blog niet alleen op Google maar op jouw doelgroep

HOE ZORG JE ERVOOR DAT LEZERS SNELLER GEÏNTERESSEERD ZIJN?

Wanneer je je blog schrijft om alleen meer bezoekers te krijgen ga je niet gericht voor de klant schrijven, maar schrijf je meer voor jezelf. Denk eraan dat je doel niet alleen meer klanten krijgen is maar ook het helpen van bezoekers.

Lees meer
Nieuwe klanten is krijgen is moeilijker dan de al klanten te houden

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heb je een basis nodig van klanten die keer op keer bij jou terugkomen. Het is een goede reden om jouw bestaande klanten gelukkig te houden.

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Het is onze passie om jou te laten schitteren!

Volg ons ook op social media

© Defero 2019 - Webdesign: Defero
Privacy statement