Kars Zijlstra

Klaar voor meer abonnees op jouw nieuwsbrief?!

door Kars Zijlstra

Klaar voor meer abonnees op jouw nieuwsbrief?!

E-mailmarketing is voor veel bedrijven nog steeds een hele belangrijke manier om meer klanten te genereren. Een goede nieuwsbrief kan jou daar heel goed bij helpen. Maar hoe zorg je nou voor meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief? Lees dit artikel en maak jouw nieuwsbrief succesvoller!

Waarom abonneren op jouw nieuwsbrief

1. Waarom abonneren op jouw nieuwsbrief?

Veel mensen willen alleen abonneren op jouw nieuwsbrief als die van toegevoegde waarde is. Geef mensen daarom bewijs waarom jouw nieuwsbrief van toegevoegde waarde is. Laat bijvoorbeeld zien hoeveel abonnees jij op jouw nieuwsbrief hebt of welke voordelen jouw nieuwsbrief heeft!

2. Zorg voor aantrekkelijke content in jouw nieuwsbrief

Wil jij meer abonnees op jouw nieuwsbrief? Zorg dan voor een waardevolle inhoud. Abonnees op jouw nieuwsbrief lezen dit namelijk sneller. Je kunt jou abonnees ook exclusieve content aanbieden. Denk hierbij aan een klein cadeautje. Dit kan bijvoorbeeld een E-book, een videoreeks of bepaalde tips over jouw vakgebied zijn.

3. Maak het inschrijven zo simpel mogelijk

Door weinig invulvelden te gebruiken maak je het abonneren makkelijk. Als je het inschrijven makkelijk maakt gaan er ook meer mensen abonneren. Zorg dus dat het aantal invulvelden beperkt blijft. Het enige dat jij echt nodig hebt van de bezoeker is het e-mailadres. Maar meestal vraag je ook de naam want dan voelt het toch wat persoonlijker voor de bezoeker.

4. Laat jouw inschrijfformulier goed opvallen

Zorg voor meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief door jouw inschrijfformulier goed op te laten vallen. Om hiervoor te zorgen kan je al op een aantal punten letten.

  • Geef jouw inschrijfformulier een goede positie op je website
  • Gebruik veel opvallende kleuren
  • Voordelen van het inschrijven benadrukken

Heb jij als doel meer inschrijvingen? Zorg er dan echt voor dat jouw inschrijfformulier de beste positie op jouw website heeft! Dit kan bijvoorbeeld boven de vouw. Door jouw inschrijfformulier boven de vouw te plaatsen zien mensen zonder te scrollen gelijk waar ze zich kunnen inschrijven. Zo hoeven ze niet onnodig te scrollen. Maar een formulier boven de vouw plaatsen kan ook weer afschrikken. Probeer daarom zelf uit te zoeken wat de beste plek is voor jouw formulier. Dit kan je doen door middel van test pagina’s.

Pop-up formulier in jouw website bij web made easy

5. Pop-up formulier in jouw website

Je kunt ook een pop-up op jouw website plaatsen. Als de bezoeker dan een paar seconden op jouw pagina is opent het pop-up formulier automatisch. In de pop-up zet je het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief. Verder kan je nog content plaatsen met voordelen waarom de bezoeker zich echt moet gaan aanmelden voor jouw nieuwsbrief.

Nu snap ik dat je liever geen pop-up op jouw website wilt. Veel mensen vinden het namelijk best irritant. Maar het blijkt toch dat een pop-up echt helpt voor meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief.

Pop-up aanmaken in Mailchimp

Met het programma Mailchimp kun je gemakkelijk een pop-up venster ontwerpen voor jouw website. Wanneer een bezoeker zich dan aanmeldt plaatst Mailchimp de bezoeker gelijk op de lijst die je zelf hebt aangemaakt. Maar hoe doe je dit?

Stap 1: Maak een campagne aan

Ga om te beginnen eerst naar Mailchimp en log in met jouw account. Klik vervolgens op Campaigns en kies dan voor Create Campaign.

Stap 2: Kies voor een pop-up

Klik vervolgens op Signup form. En dan kies je voor Pop-up form.

Stap 3: Volg vervolgens alle stappen

Vervolgens volg je alle stappen. Bij design kan je jouw ontwerp helemaal naar wens aanpassen. Ook kan je instellen na hoeveel seconden de pop-up zich laat zien, dit kan bij display.

Stap 4: Vraag jouw unieke code aan

Als je alles hebt ingesteld en tevreden bent klikt je op Generate Code. Kopieer de code en stuur die vervolgens naar ons via de mail. Wij zetten die code dan in jouw website op de gekozen pagina’s!

Wil je meer informatie over het maken van een pop-up in Mailchimp? Lees dan hier het volledige stappenplan van Mailchimp voor het maken van een pop-up.

6. Notificatiebalk op jouw website

Als je een pop-up toch iets te overdreven vindt kan je ook voor een notificatiebalk kiezen. Dit is eigenlijk hetzelfde als een inschrijfformulier maar is korter en kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden. 

Een notificatiebalk staat vaak bovenaan een website en trekt dus ook gelijk de aandacht. Daarbij staat een notificatiebalk vaak op alle pagina’s van jouw website. Ook als je op een website gaat scrollen kan je instellen dat de balk in jouw beeld blijft staan. Zorg dus net als een inschrijfformulier dat jouw notificatiebalk veel opvallende kleuren heeft zodat die goed opvalt.

Krijg meer abonnees door social media

7. Delen via Social media

Gebruik maken van social media is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de volgende social media platforms:

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

Er zijn natuurlijk ook nog andere social media platforms maar kijk eerst goed waar jouw doelgroep actief is. Ga niet zomaar op Instagram terwijl jouw doelgroep daar helemaal niks op doet. Als je eenmaal een social media account hebt kan je daar jouw nieuwsbrief op delen met jouw volgers. Zo zorg je ervoor dat meer mensen jouw nieuwsbrief gaan lezen en er hopelijk ook nog op gaan abonneren.

Nu heb ik jou een aantal tips gegeven om meer abonnees op jouw nieuwsbrief te genereren. Ik hoop dat deze tips jou gaan helpen om een succesvolle nieuwsbrief te krijgen!

Andere interessante artikelen

Die jouw website tot een succes maken!

DE ROUTE DOOR DE WEBSITE NAAR HET EINDPUNT

In de online content wereld wordt het woord conversie vaak gebruikt. Conversie betekent: De bezoeker tot een online aankoop bewegen. Het is de bedoeling dat de bezoeker actie gaat ondernemen wanneer hij of zij op jouw website klikt. Maar hoe krijg je een hogere conversie?

Lees meer
Richt de inhoud van jouw blog niet alleen op Google maar op jouw doelgroep

HOE ZORG JE ERVOOR DAT LEZERS SNELLER GEÏNTERESSEERD ZIJN?

Wanneer je je blog schrijft om alleen meer bezoekers te krijgen ga je niet gericht voor de klant schrijven, maar schrijf je meer voor jezelf. Denk eraan dat je doel niet alleen meer klanten krijgen is maar ook het helpen van bezoekers.

Lees meer
Nieuwe klanten is krijgen is moeilijker dan de al klanten te houden

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heb je een basis nodig van klanten die keer op keer bij jou terugkomen. Het is een goede reden om jouw bestaande klanten gelukkig te houden.

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Het is onze passie om jou te laten schitteren!