
Adverteer naast jouw website op Youtube!
Met een video op YouTube wordt je sneller gevonden dan met een website tussen de miljoenen andere websites. Met een Youtube kanaal heb je naast jouw website een tweede promotie kanaal.
We zijn allemaal bezig onze website SEO-proef te maken. En dat allemaal om goed gevonden te worden door zoekmachines. Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine op het web in Nederland. Daarom is het zo belangrijk om gevonden te worden in Google en mee te gaan met de ontwikkelingen die Google ondergaat. De toekomst van Google is Rankbrain. Maar wat is het? Hoe is het ontstaan? En wat betekent dit voor jouw SEO-beleid?
Ga naar https://www.facebook.com/.
Log hier in met een persoonlijk Facebook account. Wanneer je nog geen Facebook account heeft, maak er één aan.
Nadat je bent ingelogd of een account hebt aangemaakt en op jouw profielpagina bent aangekomen kunnen we beginnen. Bovenaan de pagina is een blauwe balk. De laatste optie aan de rechter kant is een pijl. Klik daarop. Je ziet nu een nieuw menu verschijnen. Klik in het nieuwe menu op 'pagina maken'.
Nadat je op 'pagina maken' gedrukt heeft kom je op een nieuw scherm. Op deze pagina heb je 6 opties. Wij gebruiken voor dit voorbeeld het bedrijf 'Enjoy and Give'. Dit is een goed doel. Daarom kiezen wij goed doel of community. Bekijk zelf waarbij jouw bedrijf het beste past en klik daar op.
Wanneer je erop geklikt hebt krijg je een balk te zien waar je de naam van jouw bedrijf kunt invullen. Bij sommige opties krijg je een kiesbalk met 'kies een categorie' en/of 'adres en telefoon' invul balk. Vul in en/of kies wat bij jouw bedrijf past. Klik daarna op 'aan de slag'.
Het volgende scherm zijn de instellingen van jouw pagina. Al deze instellingen zou je kunnen overslaan, maar dit raden we je af. Het is fijner om een complete pagina te bezoeken dan een halve pagina. Bij "1 info" moet je in het grote blok invullen waar jouw pagina over gaat, om beter gevonden te worden in facebook. Maak er niet een te lang verhaal van. Je hebt een beperkt aantal karakters. Heb je een website, dan kan je de link eronder invullen. Ook heb je op deze pagina de keuze om jouw eigen URL binnen Facebook te kiezen. Dit is aan te raden omdat je hierdoor beter gevonden wordt. Daarna kan je op 'informatie opslaan' drukken.
Bij "2 profielfoto" mag je de profielfoto aanpassen. Dit kan vanaf jouw computer of 'vanaf website importeren'. Kies je 'vanaf website importeren' dan voer je de URL van jouw website in en kies je daarna de foto uit die je wilt gebruiken.
Kies je voor 'Uploaden vanaf computer' dan krijg je een pop up, waarin je de foto kiest die je wilt als profielfoto. Als je een foto gekozen hebt krijg je deze te zien in het vakje naast de opties. Klik dan op 'volgende'.
Toch niet wat je wilde? Kies dan een andere foto op dezelfde wijze als net. Let op! De foto die je aanklikt komt automatisch op jouw pagina. De foto die je niet wilt kun je altijd later nog verwijderen onder foto’s.
Bij "3 toevoegen aan favorieten" kan je jouw bedrijfspagina toevoegen aan jouw favorieten. Favorieten kan je vinden op de computer aan de linker kant onder 'profiel bewerken' en op de mobiel onder de drie horizontale lijnen. Dit is makkelijker om snel naar jouw bedrijfspagina te gaan. Geklikt op toevoegen aan favorieten maar je wilt het toch niet? Klik dan nogmaals op de knop. Tevreden? Klik dan op 'volgende' of 'overslaan'.
Dan komen we aan bij de laatste van de 4 instellingen. Voorkeursdoelgroep van pagina. Op deze pagina kan je laten zien wie jouw doelgroep is. Hier kan je 5 filters invullen.
1. Locaties: Hierdoor weet facebook waar je jouw klanten zoekt. Vul een land, provincie, plaats of postcode in. Ook kan je aangeven wie je op deze locatie zoekt. Maar het kan ook omgekeerd. Door op 'opnemen' te klikken kan je ook 'uitsluiten' vinden. Met deze optie kan je gebieden uitsluiten. Ook kan je een kaart toevoegen. Dit hoeft niet per se. Meerdere locaties in één keer toevoegen? Klik dan op bulklocaties toevoegen. Daarna kan je een lijst met plaatsen, provincies, postcodes en landen invoeren.
2. Leeftijd: Bedenk wie jouw doelgroep is en de leeftijd daarvan.
3. Geslacht: Zijn jouw klanten mannen, vrouwen of beide? Vul dit in.
4. Interesses: Kijk waar jouw bedrijf allemaal onder valt. Facebook kijkt bij de vind ik leuks om suggesties te doen. Door aan te geven wat voor interesses jouw klanten hebben kan facebook makkelijker bepalen bij wie ze jouw bedrijf promoten. Selecteer dit door te klikken op 'bladeren' en kies daarna wat er bij jouw bedrijf hoort.
5. Talen: Welke talen spreken jouw klanten? Vul deze in. Is het de taal die gesproken wordt bij wat je bij locaties heeft ingevuld? Dan hoef je het niet in te vullen.
Alles ingevuld wat er ingevuld kan worden? Klik dan op 'opslaan'.
Nu kunnen we nog wat dingen gaan aanpassen. Om te beginnen met de omslag foto. Klik op 'een omslag toevoegen'. Je hebt 2 keuzes. Kiezen uit foto’s of foto uploaden. Klik op 'kiezen uit foto’s' en een pop up verschijnt met jouw geplaatste foto’s op jouw bedrijfspagina. Maar aangezien we net deze pagina begonnen zijn staan hier nog niet zo veel foto’s. Klik daarom op 'foto uploaden'. Kies daarna een mooie foto die de banner wordt. Is de foto groter dan wat past, dan kan je hem uitsnijden. Plaats hem zo, dat wat je belangrijk vindt in het kader staat en druk op 'opslaan'.
Nu kan je nog een knop toevoegen. Er zijn verschillende knoppen om te kiezen. Onder andere nu bellen, e-mail sturen enz. Als je een knop wilt toevoegen klik dan op 'knop toevoegen'. Wij voegen de optie 'nu bellen' toe. Dus klikken we op 'nu bellen' en bij het volgende scherm voeren we ons telefoonnummer in. Vergeet niet het goede land te selecteren onder de pijl. Klik hierna op 'opslaan'.
Nu heb je de basis voor een succesvolle bedrijfspagina. Vergeet niet mensen te vragen om jouw pagina te liken en zo nu en dan berichten te posten. Zo kan ook jij goed gevonden worden op facebook.
Met een video op YouTube wordt je sneller gevonden dan met een website tussen de miljoenen andere websites. Met een Youtube kanaal heb je naast jouw website een tweede promotie kanaal.
Instagram en Facebook stories zijn tegenwoordig heel populair. Het is de nieuwe manier van social media promotie. Met social media stories kan je jouw bezoekersaantal verhogen.
Instagram is het meest groeiende social media netwerk in Nederland. Door een zakelijk Instagramaccount kan je jouw zichtbaarheid, naamsbekendheid en bereik vergoten en verbeteren.