- Doorverwezen klanten praten makkelijker over bedragen.
Doorverwezen klanten weten wat ze van jou kunnen verwachten. Ook weten ze al hoeveel ze ongeveer moeten betalen. Dit is vaak al van tevoren besproken met de doorverwijzer. Hierdoor speelt de prijs een minder grote rol in de overeenkomst dan anders.
- Het kost jou minder tijd en geld.
Je hoeft de klanten niet zelf te overtuigen waarom jouw product of dienst beter is. Dit komt omdat een bekende al verteld heeft wat de voordelen zijn van jouw product of dienst. Ook betekend dit voor jou dat je geen reclame hebt hoeven maken voor deze klant. Dat bespaart jou weer geld.
- Klanten die doorverwezen zijn hebben meestal meer geduld en zijn eerder tevreden.
Dit komt omdat doorverwezen klanten weten wat ze krijgen. Dit komt doordat ze al ervaringen van een bekende hebben gehoord. Klanten onder elkaar praten ook over de negatieve kanten van jouw dienst of product. Zo krijgen doorverwezen klanten het beste beeld over jouw bedrijf. Ze weten dat het goed zal komen en dat ze tevreden zullen zijn.
- Doorverwezen klanten wijzen anderen door
Een doorverwezen klant is eerder geneigd om jouw bedrijf door te verwijzen aan een ander. Wat je weer meer bekendheid en meer klanten geeft.