Kars Zijlstra

Hoe doe je content marketing goed?

door Kars Zijlstra

Hoe doe je content marketing goed?

Is het jou ook al opgevallen? Steeds meer bedrijven doen aan content marketing. Ze plaatsen interessante content op hun website en promoten dat op social media. Op deze manier krijgen ze meer bezoekers op hun websites die ook terugkomen. In dit artikel vertellen we hoe je het handigst kan omgaan met content marketing.

doe de media niet na maar wees orgineel

Doe de tv niet na

Reclame op de tv. Je wordt er mee dood gegooid. Elke reclame verteld jou dat je voor hun bedrijf of product moet kiezen omdat zij de leukste, mooiste, goedkoopste, snelste…. Je krijgt het idee. Elke reclame weer schreeuwt naar de kijkers ‘ik ben de beste! Kies mij!’ Deze techniek werkt voor de tv omdat mensen toch wel kijken. Of ze nou willen of niet. De informatie die op deze manier verspreid wordt, wordt gezien en onthouden.

Nu zien we veel bedrijven op dezelfde manier reclame maken online. Dit werkt niet. Waarom niet? Omdat internet veel te bieden heeft en de keuze bij de gebruiker legt. Hierdoor kunnen en hoeven ze niet naar alles kijken. Iedere gebruiker kiest zelf wat ze wel en niet bekijken. Hierdoor werkt de ‘zie mij! Ik ben de beste!’  Techniek niet.

doe reclame niet na maar wees orgineel

Nu je weet wat niet werkt, vertellen we je wat wel werkt. Wat wel online werkt is content plaatsten waardoor je er echt uitspringt. Jouw bezoekers vandaag zijn de klanten van morgen. Zorg ervoor dat je de juiste mensen aanspreekt met jouw content. Je kunt niet iedereen aanspreken met jouw content. Bepaal daarom goed jouw doelgroep. Daar heb je het meeste aan. Dus bedenk wie je wilt bereiken en maak content waar zij wat aan hebben. Betrek ook je bezoekers bij jouw bedrijf, product en/of dienst. Door eerlijke content te plaatsten waar niet te veel “zie mij!” gehalte in zit wordt jouw content sneller gedeeld. En dat zorgt er weer voor dat meer mensen jou en je bedrijf leren kennen.

Tips van Defero om meer klanten te krijgen

Waar zit jouw doelgroep?

Voordat je jouw content online zet bedenk dit: waar zit jouw doelgroep. Je weet al wie jouw doelgroep is. Maar waar kan je ze vinden online?. En hoe spreek je ze aan? Dit is belangrijk om te weten. Omdat je dan weet waar en hoe je aanwezig moet zijn. Is jouw doelgroep bijvoorbeeld jongeren? Dan kan je beter niet zo veel reclame maken op LinkedIn. Jongeren zitten nou eenmaal niet zo vaak op LinkedIn. Kies daarvoor eerder Facebook of Instagram.

Zo moet je zorgvuldig kiezen waar je aanwezig bent. Maar misschien nog belangrijker: hoe ben je aanwezig? Pas daar jouw content op aan. Probeer je vooral scholieren te bereiken, dan is het handiger om luchtiger en minder formeel te schrijven dan voor hoogopgeleiden. Dit is niet alleen handig om te weten voor social media maar ook voor jouw nieuwsbrief, tekst en afbeeldingen op jouw website en je blog..

netwerk voor meer handel relaties

Netwerken

Misschien heb je een nog niet zo groot bereik op dit moment. Maar er zijn mensen die dat wel hebben. Dit zijn bijvoorbeeld bekende bloggers, grote merken of professionals op jouw gebied. Als je goede content maakt waar niet te veel “zie mij! Ik ben de beste!” gehalte in zit zullen zulke bedrijven eerder jouw content verspreiden. Hierdoor bereik je een grotere groep mensen. Wat weer voor jou kan leiden tot meer bezoekers op jouw website.

KOM ERTUSSEN!

Iedereen heeft zijn vaste websites en social media die hij of zij bezoekt. Probeer daartussen te komen. Dat is niet zo simpel als het klinkt. Daarom moet je opvallen. Zorg dat je content maakt die er tussenuit springt. Je zult zien dat op jouw content gereageerd wordt en dat het gedeeld wordt. En dat willen we natuurlijk: Mensen die over jouw bedrijf praten.

wordt gevonden in Google met deze tips van web made easy

Wordt gevonden!

Veel mensen vergeten het omdat het zo voordehand liggend is. Daarom noem ik hem toch maar even. Maak jouw artikel Google vriendelijk. Zorg ervoor dat de SEO van jouw artikel goed in elkaar zit. Want de door jouw geschreven blog is natuurlijk de interessantste op dat onderwerp. Dan is het alleen toch maar handiger voor de zoekers dat jouw artikel hoog in Google staat? Zorg er daarom voor dat jouw artikel geoptimaliseerd is op de juiste zoektermen. Daarom moet je goed nadenken op welke woorden je jouw content optimaliseert. Zo komt jouw artikel hoog in Google te staan. Hulp nodig met optimaliseren? We hebben meerdere artikelen die je hiermee kunnen helpen. Kijk maar eens bij SEO.

Laat je het liever aan iemand anders over? Defero helpt jou daarmee. Kijk maar bij onze pakketten om te zien hoe Defero jou kan helpen.

Wat wil je bereiken, zorg dan ook dat je het bereikt

Vergeet jouw doel niet!

Misschien wel het allerbelangrijkst om over na te denken. Wat wil je bereiken? Wat is jouw doel? Is dat meer naamsbekendheid of meer bezoekers of juist meer potentiele klanten? Houdt dit in gedachten tijdens het maken van jouw content. Kijk ook of dit werkt. Want als het niet de gewenste resultaten geeft moet je jezelf gaan afvragen of dit de manier is voor jouw bedrijf. Maar verwacht niet dat je overnacht meteen honderden of duizenden mensen bereikt hebt. Hou het realistisch en heb geduld.

Zorg er voor dat wat je plaatst boeiend is voor jouw doelgroep en dan zou het goed moeten komen. Zelf niet zo van het schrijven of het bijhouden van jouw social media? Blog made easy kan jou daarmee helpen. Blog made easy kan voor jou alle content schrijven, posten en onderhouden. Meer weten? Kijk op blog-service.nl. Voor meer van deze tips en advies kijk op de blog pagina van Defero. Daar vindt je meer artikelen zoals deze. En vergeet ons ook niet te liken op facebook. Zo weet jij altijd wanneer er een nieuw artikel is!

Andere interessante artikelen

Die jouw website tot een succes maken!

youtube video maken

Adverteer naast jouw website op Youtube!

Met een video op YouTube wordt je sneller gevonden dan met een website tussen de miljoenen andere websites. Met een Youtube kanaal heb je naast jouw website een tweede promotie kanaal. 

Lees meer
Op IGTV langere advertenties maken of vertellenover uw bedrijf

Stories zijn de nieuwe manier van promotie op social media!

Instagram en Facebook stories zijn tegenwoordig heel populair. Het is de nieuwe manier van social media promotie. Met social media stories kan je jouw bezoekersaantal verhogen. 

Lees meer
De meest groeiende social netwerk in Nederland!

Hoe kan je Instagram zakelijk optimaal gebruiken?

Instagram is het meest groeiende social media netwerk in Nederland. Door een zakelijk Instagramaccount kan je jouw zichtbaarheid, naamsbekendheid en bereik vergoten en verbeteren. 

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem

Laat social media jouw bedrijf ondersteunen

Terug naar blog overzicht

Het is onze passie om jou te laten schitteren!

Volg ons ook op social media

© Defero 2019 - Webdesign: Defero
Privacy statement