
Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina?
Facebook is ideaal om jouw bedrijf te promoten. Alleen hoe pak je dat aan? Door een bedrijfspagina voor jouw bedrijf te maken. Maar hoe doe je dat? Wij laten het jou zien...
LinkedIn is een gratis online social netwerk dat zich vooral richt op vakmensen. In Nederland hebben meer dan 4,5 miljoen mensen een LinkedIn account. Maar hoe zit het nou met een LinkedIn bedrijfspagina? Waarom zou je zo’n pagina moeten hebben? Wat levert het jouw onderneming op? Over deze vragen gaat het volgende artikel.
Zitten jouw klanten op LinkedIn? Dan doe je er verstandig aan om ook als bedrijf aanwezig te zijn op LinkedIn. Dit is namelijk een ideale manier om bedrijf updates te delen met jouw klanten. Ook kan je zo makkelijk in contact komen met jouw klanten. Zo bouw jij relaties op en zorg je voor een succesvolle toekomst van jouw bedrijf.
Met een bedrijfspagina kan je ook adverteren op LinkedIn. Dit kan namelijk niet met een persoonlijk profiel. Er zijn verschillende redenen om te adverteren op LinkedIn. Je wilt meer verkopen, naamsbekendheid vergroten of je wilt nieuwe werknemers werven. Het zijn allemaal redenen om te adverteren. Zo kan je ook specifiek adverteren op jouw doelgroep door bijvoorbeeld te filteren op locatie, geslacht, leeftijd of markt. Om te adverteren op LinkedIn moet jou natuurlijk wel betalen. Er zijn voor het adverteren op LinkedIn twee betalingsopties. Je kunt betalen per klik of per duizend impressies. Bij de eerste optie betaal je dus bij een klik op jouw advertentie en bij de tweede optie betaal je steeds als de advertentie duizend keer bekeken is.
LinkedIn is ook een perfect netwerk om nieuw personeel te werven. Je kunt gewoon een vacature plaatsen op jouw pagina. Deze verschijnt dan direct op de tijdlijn van jouw volgers. Als jouw volgers de vacature ook nog gaan liken bereik je een grote groep mensen. Bij LinkedIn komen berichten namelijk automatisch op je tijdlijn te staan als je ze een like geeft. Zo bereik je in een korte tijd veel mensen met maar een paar likes. Ook kan je er voor kiezen om via LinkedIn advertenties een vacature te plaatsen, dit kost dan alleen wel geld.
Je LinkedIn bedrijfspagina kun je goed gebruiken om nieuws over jouw bedrijf te delen. Zo blijven je volgers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van jouw bedrijf. Ook is het goed om blogs te plaatsen met relevante informatie over jouw branche. Zo deel je kennis met jouw doelgroep waarmee ze misschien wel in staat zijn hun problemen op te lossen.
LinkedIn is niet alleen een social netwerk maar het geeft jou ook inzicht op jouw bedrijfspagina. Met de analyse tools van LinkedIn kan je veel verschillende statistieken zien die betrekking hebben op jouw bedrijfspagina. Je kunt bijvoorbeeld zien welk gedeeld bericht het meest wordt bekeken of welke bericht het laagst scoort. Zo kan je goed zien welke content relevant is voor jouw bedrijf en welke minder.
Wil jij nou ook een bedrijfspagina op LinkedIn? Dan kan je die aanmaken door via deze link eerst een persoonlijk account aan te maken. Wanneer je al een persoonlijk account hebt kan je onderaan kiezen voor aanmelden. In de volgende stap kan je eenvoudig een bedrijfspagina aanmaken.
Facebook is ideaal om jouw bedrijf te promoten. Alleen hoe pak je dat aan? Door een bedrijfspagina voor jouw bedrijf te maken. Maar hoe doe je dat? Wij laten het jou zien...
Facebook is ideaal om jouw bedrijf te promoten. Alleen hoe pak je dat aan? Door een bedrijfspagina voor jouw bedrijf te maken. Maar hoe doe je dat? Wij laten het jou zien...
Facebook is ideaal om jouw bedrijf te promoten. Alleen hoe pak je dat aan? Door een bedrijfspagina voor jouw bedrijf te maken. Maar hoe doe je dat? Wij laten het jou zien...