Kars Zijlstra

Hoe zorg je ervoor dat lezers sneller geïnteresseerd zijn?

door Kars Zijlstra

Focus jij je wel op het helpen van jouw bezoekers?

Wanneer je een blog gaat schrijven en plaatsen op jouw website ben je kennis aan het delen. Waar je eerst aan denkt bij het schrijven van een blog is dat je graag veel bezoekers wilt op de pagina van je website. Maar dat is niet precies de instinct die je moet hebben. Je kan beter denken; ik deel mijn kennis met de mensen die hulp nodig hebben bij dat bepaalde onderwerp. Je moet de blog interessant en leerzaam maken voor de mensen en niet alleen informatie geven. Wanneer je je blog schrijft om alleen meer bezoekers te krijgen ga je niet gericht voor de klant schrijven, maar schrijf je meer voor jezelf. Daardoor komen er te lange teksten met verhalen die te formeel zijn en te veel gericht zijn op bijvoorbeeld het verbeteren van je website.

Dus denk eraan dat je doel niet alleen meer klanten krijgen is maar ook het helpen van bezoekers. Want wanneer bezoekers tevreden zijn over jouw blog en het heeft hen geholpen gaan die bezoekers ook andere mensen inlichten over jouw blog. Dan vindt je het achteraf fijn dat je niet te veel gefocust hebt op het maken van conversie.

WAAR IS DE INHOUD OP GEBASEERD?

Weet je niet waar je moet beginnen of waarop je jouw content moet baseren? Denk aan wat tegenwoordig binnen jouw branche echt een trend is en wat je op social media veel ziet voorkomen. Een onderwerp waar op dit moment veel vraag naar is. Neem een kijkje naar jouw doelgroep. Doe er onderzoek naar. Als je erachter bent gekomen waar jouw doelgroep geïnteresseerd in is kan je jouw blog ideeën daarop aanpassen en krijg je zo (met de juiste content) meer bezoekers uit jouw doelgroep op je website. Dat zorgt voor een hogere conversie!

Op welke manier spreek je de lezer aan?

Jij vraagt je vast ook vaak af; moet ik nou ‘U’ of ‘Jij’ gebruiken in mijn blog? Het is eigenlijk best wel simpel te beantwoorden. Het ligt aan de doelgroep. Wanneer jouw content gericht is op startende of jonge ondernemers kan je makkelijk gebruik maken van ‘Jij’ omdat de doelgroep jong is. Wanneer jouw doelgroep ouder is en serieus is kan je het beste gebruik maken van ‘U’. Dus het ligt aan de doelgroep of je formeel taalgebruik of informeel taalgebruik toe te passen op je content.

Gebruik niet te moeilijke woorden in je blog. Wanneer er te moeilijke woorden in staan kunnen sommige mensen jouw verhaal misschien niet begrijpen en daarnaast maak je het (wanneer je geen moeilijke woorden weet) alleen maar lastiger voor jezelf. Ook gebruik maken van woorden zoals ‘natuurlijk’ en ‘dus’ kan naar overkomen bij de lezer. Je mag ze wel gebruiken, maar niet te veel!

optimaliseer de conversie om meer klanten te krijgen

VErbeter je website om een hogere conversie te krijgen.

Wanneer je naast het helpen van bezoekers ook hogere conversie wil kan je jouw website nog optimaliseren. Denk dan aan het plaatsen van Backlinks en Interne links. Zo kunnen mensen via andere websites op jouw website komen. De interne links kunnen bezoekers gebruiken om meer informatie op te halen over een onderwerp of begrip. Het gaat erom dat je de lezers gaat begeleiden naar een formulier of een aankoop, dus de bezoeker een actie kunnen laten doen. Ten slotte is het belangrijk om jouw content zoekmachinevriendelijk te maken zodat het door Google en gebruikers snel wordt gevonden. En dat wil je!

NB: Wil jij graag meer weten over het optimaliseren van je website? Klik hier!

Andere interessante artikelen

Die jouw website tot een succes maken!

DE ROUTE DOOR DE WEBSITE NAAR HET EINDPUNT

In de online content wereld wordt het woord conversie vaak gebruikt. Conversie betekent: De bezoeker tot een online aankoop bewegen. Het is de bedoeling dat de bezoeker actie gaat ondernemen wanneer hij of zij op jouw website klikt. Maar hoe krijg je een hogere conversie?

Lees meer
Richt de inhoud van jouw blog niet alleen op Google maar op jouw doelgroep

HOE ZORG JE ERVOOR DAT LEZERS SNELLER GEÏNTERESSEERD ZIJN?

Wanneer je je blog schrijft om alleen meer bezoekers te krijgen ga je niet gericht voor de klant schrijven, maar schrijf je meer voor jezelf. Denk eraan dat je doel niet alleen meer klanten krijgen is maar ook het helpen van bezoekers.

Lees meer
Nieuwe klanten is krijgen is moeilijker dan de al klanten te houden

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heb je een basis nodig van klanten die keer op keer bij jou terugkomen. Het is een goede reden om jouw bestaande klanten gelukkig te houden.

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Het is onze passie om jou te laten schitteren!

Volg ons ook op social media

© Defero 2019 - Webdesign: Defero
Privacy statement