De 14 dont's bij SEO
Iedereen zegt iets anders op het gebied van SEO. Maar wat vorig jaar nog werkte is vandaag de dag onbruikbaar. En sommige technieken hebben nooit gewerkt.
Google Adwords is een belangrijk onderdeel van Google. Als bedrijf kan je met Google Adwords reclame maken op Google websites, en websites die gebruik maken van Google Adsense. De advertenties die hiermee gemaakt worden zijn gebaseerd op zoekwoorden die bepaald worden door de adverteerder. Wanneer er gezocht wordt op deze zoekwoorden, zal de advertentie boven of naast de zoekresultaten komen te staan.
Google Adwords is de grootste inkomstenbron van Google met 39,5 miljard euro in 2012.
Google Adwords maakt gebruik van het ‘cost-per-click’ systeem. Dit betekent dat een adverteerder pas hoeft te betalen wanneer er geklikt wordt op de advertentie.
Adverteerders kunnen zelf bepalen hoeveel geld ze maximaal willen uitgeven per klik op hun advertentie. Advertenties die het meest per klik opleveren worden bovenaan geplaatst wanneer er gezocht wordt naar een bepaald zoekwoord. Hierom heb jij meer kans bovenaan te komen met jouw advertentie wanneer je meer betaalt per klik.
Ook kan er een maximumbudget ingesteld worden (bijvoorbeeld €10,- per dag met een maximumbedrag van €0,10 per klik). Wanneer je boven dit budget zit, wordt de advertentie automatisch niet meer getoond.
Geld speelt echter niet de enige rol in positie van advertenties. Google kent advertenties een bepaalde kwaliteitsscore toe. Deze score wordt bepaald door de relevantie van de advertentie voor de zoekopdracht, hoeveel mensen op de advertentie klikken en hoe de beleving is van de bezoeker op de landingspagina na het klikken op de advertentie.
Iedereen zegt iets anders op het gebied van SEO. Maar wat vorig jaar nog werkte is vandaag de dag onbruikbaar. En sommige technieken hebben nooit gewerkt.
Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine op het web in Nederland. Daarom is het zo belangrijk om gevonden te worden in Google en mee te gaan met de ontwikkelingen die Google ondergaat. De toekomst van Google is Rankbrain. Maar wat is het?..
Steeds meer bedrijven doen aan content marketing. Ze plaatsen interessante content op hun website en promoten dat op social media. Op deze manier krijgen ze meer bezoekers op hun websites die ook terugkomen...
We hebben het al een keer gehad over hoe je meer klanten kunt krijgen door social media. Daar hebben we het kort gehad over facebook. Maar Facebook kan nog meer. Daarom wil ik het met jou hebben over Facebook, wat je er mee kunt en hoe het jouw bedrijf kan helpen.
Het is goedkoper om een bestaande klant nogmaals te laten bestellen, dan een nieuwe klant te werven. Hierbij hoef je slechts voor 2 dingen te zorgen...
Met 2,6 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 900.000 dagelijks twittert is het een van de meest gebruikte social media. Maar hoe kunnen die korte berichten je helpen om jouw bedrijf te promoten?
Misschien heb je er zelf al een. Een satelliet website. Maar is dat wel handig? Om deze vraag te beantwoorden ga ik het deze keer met jou hebben over wanneer het wel en wanneer het niet handig is om een extra website te beginnen.
Hoe kan je jouw marketingbudget nou het beste in zetten? Het is soms lastig kiezen, met zoveel kanalen waar je jouw geld aan uit kunt geven. Wat is het belangrijkst, en wat verdient het om continu te worden voorzien van geld?
Automatisering kan van groot belang zijn voor jouw onderneming. Veel saaie en terugkomende taken kan je gemakkelijk automatiseren. Dit scheelt vaak een hoop tijd, en mogelijk geld...