advertenties gericht op je doelgroep

Direct geïnteresseerde bezoekers vanuit Facebook en Google op je website!

                                        

                                           











Opbouw advertentie

Hoe schrijf je een advertentie voorbeeld

Als je wilt gaan adverteren richt je jouw advertentie op twee dingen. Wat je aan de doelgroep wilt overbrengen en hoe je dat gaat overbrengen. Daarvoor moet je weten wat je met de advertentie wilt bereiken. Wil je jezelf presenteren aan de doelgroep om de naamsbekendheid te verhogen? Of wil je ervoor zorgen dat mensen positief over jouw product of dienst gaan denken? Wanneer het duidelijk is wat je met de advertentie wil bereiken kunnen we gaan nadenken over de inhoud van de advertentie.

Wil jij advies bij het bepalen van het doel voor jouw advertentie? Defero adviseert je graag op het gebied van marketing en communicatie! Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

pakkende advertentietekst

Hoe brengen we de juiste inhoud over aan jouw doelgroep? De onderdelen die zorgen voor een goede advertentie hebben wij hieronder opgesomt. Wij verwerken deze punten, op 3f niveau, in jouw advertentie!

1.     Zorg van te voren dat je weet wat je met de advertentie wilt bereiken.

2.     Denk vanuit het hoofd van de lezer en zoek uit wat jouw doelgroep wilt zien.

3.     Mensen scannen de advertentie vaak binnen een paar seconden. Zorg dat het de mensen aanspreekt en dat de advertentie overzichtlijk is.

4.     Een goede titel heeft al veel effect. Lezers kijken eerst naar de titel omdat die het meest opvalt. Schrijf een titel waarmee je de lezer zijn interesse trekt.

5.     Leg een nadruk op de voordelen. Maar probeer dit op een zo kort mogelijke manier neer te zetten.

6.     Maak een advertentie die gericht is op de behoefte van je doelgroep. Wanneer de advertentie niet doelgroep gericht is, heeft het bijna geen zin om het te schrijven. Want als jij als coach in je advertentie schrijft over iets wat niet met coaching of training te maken heeft, haakt de doelgroep af.

7.     Kies één boodschap die je wilt overbrengen naar de lezers en laat dit vaker terugkomen.

8.     Naast een pakkende titel moet je ook een pakkende advertentietekst hebben. Iets wat jouw lezers aanspreekt.

9.     Je kan een aanbieding in de advertentie plaatsen waarin je bijvoorbeeld zegt dat het eerste gesprek gratis is of een tijdelijke korting. Maak de aanbieding tijdsgebonden.

10.  Laat je naam zien en vertel over jezelf. Het is vooral bij advertienties van coaches belangrijk dat je verteld wie je bent en wat je kan zodat mensen weten met wie ze te maken hebben.

Een complete advertentie layout die jouw doelgroep aanspreekt

Advertentie layout

Een complete advertentie layout die jouw doelgroep aanspreekt

Bij de opmaak van jouw advertentie kijken we naar hoe de advertentie op moet vallen. Dat houdt in dat we kijken naar de plek waar de advertentie komt te staan. We kiezen heel zorgvuldig de juiste kleuren en beelden uit die hierbij passen. Als het een online advertentie wordt voor bijvoorbeeld op social media, ziet de advertentie er heel anders uit als wanneer hij in een tijdschrift komt. Ook moet het de doelgroep direct aanspreken om de advertentie te willen lezen. Defero denkt graag mee over de opbouw van de advertentie om een professionele layout te krijgen.

Bij een coaching advertentie wordt er altijd gebruik gemaakt van de huisstijl kleuren en bijpassende, branche gerelateerde afbeeldingen. Dit zorgt voor een stukje herkenning voor de doelgroep en komt vertrouwd en professioneel over. Onze grafisch designer helpt jou met het ontwerpen van de advertentie om zo een mooi eindresultaat te krijgen.

Professionele oplevering

professionele advertentie maken

Benieuwd hoe wij jouw advertentie opmaken? Neem contact met ons op om jouw professionele advertentie tot realiteit te brengen. Groei in je resultaat als coach, trainer of online kennisgever!

Defero brengt jouw professionele coachings advertentie tot realiteit!

Het is onze passie om jou te laten schitteren!

Volg ons ook op social media

© Defero 2019 - Webdesign: Defero
Privacy statement